מחמם מים חשמלי – מהיר וחסכוני

דודי שמש ודודים חשמליים נחשבים לפתרונות חימום איטיים, בלתי יעילים ויחסית מיושנים – בפרט בהשוואה לפתרונות עדכניים ומתקדמים יותר. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים החליטו להתקדם למחממי מים בחשמל, הנחשבים למהירים יותר ומציעים יתרונות רבים.

אתם ודאי מכירים את הסיטואציה הזו מקרוב: בימי החורף הקרירים דוד השמש כבר לא אפקטיבי ומתעורר הצורך להדליק את הדוד החשמלי, ורק לאחר כמה שעות יקרות – הן מההיבט הכספי והן מבחינת ניצול הזמן – אתם יכולים סוף סוף להיכנס למקלחת. במקרים רבים המים החמים אוזלים במקלחות הראשונות, ושאר בני הבית נותרים חסרי אונים. בנקודה הזו אתם ודאי תוהים לעצמכם האם קיימת אלטרנטיבה יעילה יותר, זולה יותר ומהירה יותר לדוד המסורתי. אלטרנטיבה שתשים סוף – אחת ולתמיד לבעיות שנראה שהיו אמורות להיעלם מחיינו כבר לפני שנים רבות.

וכאן מתעוררת השאלה: מדוע? למה שלא נהנה ממקלחות חמות גם בעיצומן של מערכות חורפיות, בלי ההכרח המעצבן להמתין שעות או להתפלל שלא יגמרו לנו המים החמים באמצע המקלחת? למה, למען השם, שלא נתקדם לפתרון טוב יותר?

מחמם מים חשמלי מומלץ

ההמלצה שלנו – מחמם מים חשמלי של חברת KOSPEL, מחמם מים חשמלי חיצוני המיוצר באירופה ומאושר בארץ על ידי מכון התקנים. מפעלי החברה פועלים בפולין, גרמניה ובמדינות אירופיות נוספות, עם וותק של מעל 30 שנה. הדגם המבוקש והנפוץ ביותר בקרב הישראלים הוא HIT1, המתאים לאספקת מים דירתית. דגם ה HIT1 מגיע עם בקרה אלקטרונית שמווסתת את צריכת החשמל בהתאם לטמפרטורת היציאה של המים שנקבעה מראש, דבר המאפשר הפעלה יעילה וחסכונית בשילוב עם דוד השמש הקיים. *נדרש חיבור חשמל תלת פאזי בבית.

  • מחמם מים דירתי בעל יכולת אספקת מים חמים לכל הבית
  • טמפרטורת מים (צלזיוס) בין 20 מעלות ל 60 מעלות
  • בטיחותי
  • מעוצב באופן אסטטי ומודרני עם צג דיגיטלי
  • ניתן להפעלה חסכונית בשילוב עם דוד השמש הקיים (אופציונלי)
  • המחמם כולל מנגנון ייחודי למניעת הצטברות אבנית
  • לא נדרשת תחזוקה שוטפת
מחמם מים חשמלי

מחמם מים חשמלי תלת פאזי

מחמם מים חשמלי תלת פאזי הוא סוג של דוד חשמלי ללא מיכל/דוד בעל שלושה שלבי חימום. מערכות לחימום מים חשמלי תלת פאזי משמשות בבתים עם משפחות בהם יש צורך לספק כמות גבוהה של מים חמים לרחצה ובעסקים כגון בנייני משרדים או בתי מלון לעומת מחמם מים חשמלי חד פאזי שמותקן קרוב לנקודת השימוש ומיועד לחימום מים נקודתי כגון כיור או מקלחת (למי שמוכן להתפשר על לחץ בינוני של מים).

בכדי לקבל מים חמים בטמפרטורה טובה וזרימה טובה יש לבחור במחמם מים תלת פאזי עם דירוג אנרגטי A שזאת הבחירה הטובה ביותר עבור מי שמחפש מחמם מים חשמלי עם טכנולוגיה מתקדמת, יעילה באנרגיה וחסכונית בחשמל ובכסף.

כל היתרונות והחסרונות של מחמם מים חשמלי מהיר

פתרון החימום באמצעות אנרגיה חשמלית מגלם בתוכו מספר יתרונות וחסרונות משמעותיים, ועל כן בחרנו לערוך לפניכם סקירה קצרה. ההמלצה שלנו היא להכניס את היתרונות והחסרונות אל מערך השיקולים הכולל שלכם לפני שאתם בוחרים לרכוש מחמם מים חשמלי. בסופו של דבר, הדבר נתון להעדפה האישית שלכם.

יתרונות מחמם מים חשמלי

חסרונות מחמם מים חשמלי

עלות כספית נמוכה משמעותית: לפי בדיקות שנערכו במעבדות הטכניון, התקן לחימום מים חשמלי עשוי להביא לחיסכון חשמלי של עד 80%, בהשוואה לחימום על ידי דוד חשמלי מהסיבה הפשוטה שמחמם מים חשמלי מתחיל לפעול רק כאשר אתם פותחים את ברז המים. 

עלות גבוהה: מחמם מים מהיר נחשב ליקר יחסית לשאר פתרונות החימום המקובלים. כמו כן, עלות התקנתו גם היא יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים. מצד שני, עקב צריכת החשמל הנמוכה שלו – בפרט בהשוואה לדוד חשמלי – מדובר בחיסכון כספי לטווח הארוך.

מיידי ובלתי נגמר: המשך ישיר לסעיף הקודם: אין צורך להמתין שעות ארוכות עבור מים חמים. אין חשש שהמים החמים יאזלו באמצע המקלחת: כל זמן שהמחמם דולק, מים חמים ימשיכו לזרום.

עומס על מערכת החשמל: למחמם הביתי דרוש חשמל תלת פאזי בבית, מה שיכול לגרום לעומס על מערכת החשמל בעיקר בבתים ישנים.

 

 

טמפרטורת מים קבועה: רוב הדגמים המתקדמים של מחממי המים החשמליים מכילים צג דיגיטלי ולחצנים המאפשרים לשלוט על טמפרטורת המים, מ-20 מעלות צלזיוס עד 60 מעלות. אין צורך לשחק ולכוונן את ידית האינטרפוץ עד להגעה לטמפרטורה המועדפת.

 

אינו מייתר את הצורך בדוד שמש: ניתן, כחלק מהסטנדרט, לקבל את המים החמים ישירות מדוד השמש הקיים ובעצם לעשות שימוש באנרגיה סולארית עבור חימום המים. מדובר בחיסכון מקסימלי כך שהמכשיר יווסת את צריכת החשמל שלו בהתאם.

 

חיסכון כספי: אין צורך בתשלום קבוע לחברת הגז או אחזקת בלוני גז.

 

יעילות אנרגטית: מערכת חימום חדשנית המונעת היווצרות אבנית.

 

כיצד פועל מחמם מים חשמלי לכל הבית?

מחמם מים חשמלי מכיל דוד מים זעיר ובתוכו גוף חימום חשמלי וחיישן המזהה זרימת מים. כאשר ברז המים נפתח וזרימת המים מתחילה, החיישן מפעיל את הגוף החשמלי והוא מתחיל להתחמם. בנקודה זו, המים הקרים הנכנסים לדוד יוצאים ממנו כאשר הם חמים. עקב גודלו הזעיר של הדוד, המים מתחממים במהירות רבה – שניות בודדות בלבד.

מלבד זאת, המחמם מצויד בתרמוסטט שתפקידו הוא להגן על המכשיר מפני התחממות יתר. 

איך עובד מחמם מים חשמלי

מחמם מים חשמלי לכל הבית

אופן הפעולה של מחמם מים חשמלי לכל הבית הוא פשוט, והפשטות הזו מקנה לו את היתרון העצום שלו על פני דודי שמש: מיד עם פתיחת הברז במקלחת או במטבח מחמם המים נכנס לפעולה ומעלה את טמפרטורת המים, באופן מיידי כאמור. כך, אין צורך להדליק מראש את ההתקן והחשש מפני המים הקרים העתידים להגיע – פג מאליו. כל זמן שהברז פתוח והמים זורמים, ההתקן ממשיך לפעול ולחמם את המים. מחממי מים חשמליים לכל הבית קיימים בווריאציות שונות ובסוגים שונים, כאשר ההבדלים העיקריים בין הדגמים השונים הם המנגנונים, המגבלות והמחירים.

איך לבחור מחמם מים חשמלי מהיר?

כאשר הגעתם למסקנה שאתם זקוקים למחמם מים מהיר, עומדות לפניכם כמה אופציות מרכזיות, כאשר המומלצת שבהן תהיה מכשיר נסתר המופעל על ידי מנגנון המזהה זרימת מים. מכשיר כזה ניתן להתקנה על קו המים החמים הראשי – וכך לספק מים חמים לכל צרכי הבית כמו מקלחת, בישול או ניקיון. 

מחממי מים חשמליים מהירים מגיעים, כאמור, במגוון דגמים. כל דגם מאופיין בתפוקה שונה ומתאים לצרכים אחרים, ועל כן חשוב לברר תחילה איזה הספק מתאים לצרכים שלכם.

כמו כן, הדגמים השונים נבדלים בשלל פונקציות מתקדמות כמו מערכות שינוי תפוקה, מערכות להפחתת הצטברות אבנית, אפשרות להתאמה לאנרגיה סולארית ועוד.

היכולת הכספית משחקת תפקיד חשוב, ועל כן בטרם הרכישה יש לערוך סקר שוק מקיף, להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום ובתוך כך לעשות את השיקולים שלכם – עד שתמצאו את הדגם המתאים ביותר עבורכם. 

שימו לב שחברות רבות עשויות להציע לכם מחממי מים שאינם תואמים את הצרכים שלכם מתוך שיקולי רווח כספי – השתדלו להיזהר ובחרו בקפידה את החברה המספקת לכם את המוצר. 

מחמם מים חשמלי למקלחת

מלבד השימוש בדוד שמש או מחמם מים חשמלי למקלחת, קיימות מספר שיטות נוספות לחימום מים מהיר. אחת השיטות הנפוצות היא מחמם מים בגז: מדובר במכשיר ייעודי המכיל מצתים ומבערים, אלו נדלקים כאשר החיישן מזהה זרימת מים. בדומה למחמם מים חשמלי, גם מחמם מים באמצעות גז פועל באופן מיידי ואין צורך להדליק אותו מראש. נקודת דמיון נוספת עם המחמם החשמלי היא שהמים החמים במקלחת לא יגמרו כל עוד המכשיר פועל. 

שאלות נוספות (נפוצות וחשובות)

האם מחמם מים חשמלי משתלם?

עם דרוג אנרגטי A ועם צריכת חשמל של 75 אג' למקלחת ממוצעת של 10 דקות אפשר לסכם ולהגיד שמחמם מים חשמלי הוא פתרון חסכוני ומשתלם לחימום מים בחורף.
דירוג אנרגטי

יתרונות מחמם מים מהיר חשמלי לעומת מחמם בגז

– בטיחות, בטיחות, בטיחות
– חיסכון גדול בהוצאות – לא נדרשת תחזוקה שוטפת או תשלום חודשי לחברת הגז
– שימוש נוח ופשוט

זה הזמן להתקדם!

כעת ניתן לומר זאת בבירור: דודי החשמל המסורתיים הולכים ומתמעטים. מגמת הנטישה של פתרונות החימום האלה הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות ובניינים חדשים מאופיינים בחימום מים בחשמל כסטנדרט. החתירה אחר חיים קלים ונוחים יותר הביאה עמה את הביקוש הלגיטימי והטבעי למים חמים בכל שעות היממה. הגיע הזמן להתקדם למחמם מים חשמלי מהיר, כזה שיספק לכם מים חמים לכל צורך שבו תחפצו. מחממי מים חשמליים הם קטנים, קומפקטיים ומסוגלים להפיק מים במגוון תפוקות ותחת הספקי חשמל שונים – גם אתם תמצאו את הדגם המתאים לכם, העונה על הצרכים שלכם ובעלות המתאימה ליכולת שלכם. 

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לשיחת ייעוץ ללא עלות ולעשות את הצעד הראשון שלכם אל עבר חיים נוחים, קלים וטובים יותר. 

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899144

* דרוש חיבור חשמל תלת פאזי בבית
דילוג לתוכן