כמה כסף עולה להדליק דוד לשעה

שטרות כסף

עלות הדלקת הדוד נקבעת בהתאם למספר גורמים: תעריף החשמל בזמן הנתון, נפח הדוד, הספק גוף החימום החשמלי, ואם יש או אין לדוד מאיץ. תעריפי החשמל משתנים לעיתים קרובות ולכן המחיר הוא לא קבוע. עם זאת, ניתן להגיד שהמחיר הממוצע להדלקת דוד למשך שעה הוא כ-1.5 ש"ח (בהנחה שהעלות לקוט"ש-קילוואט לשעה עבור תעריף הביתי הוא 60 אגורות).

אם כך, נחשב את העלות החודשית להדלקת דוד בחודש חורפי: בבית ממוצע הדוד דולק בין שעתיים לשלוש שעות ביום בחורף, כלומר העלות היומית היא בין 3 ל-4.5 ש"ח ביום. העלות החודשית אם כן היא בין 90 ל-135 ש"ח לחודש. זה בהחלט לא מעט כסף עבור כמה דקות של מקלחת חמה ביום.

כמה זמן לוקח לחמם את הדוד

חימום הדוד הוא תהליך שלוקח זמן. גודל הדוד וטמפרטורת הסביבה יקבעו כמה זמן ייקח למים להתחמם. ברוב המקרים ניתן כבר לעשות מקלחת מלאה לאחר כשעה מרגע ההפעלה של הדוד.

להלן הערכת זמן החימום שיידרש בחורף הישראלי:

גודל הדוד מותאם ל זמן החימום (מיכל מלא)
60 ליטר משפחה בת 2 נפשות כ 1.5 שעות
120 ליטר משפחה בת 3-4 נפשות כ 3 שעות
150 ליטר משפחה בת 4-5 נפשות כ 3.2 שעות
200 ליטר משפחה בת 6 נפשות ויותר כ 4 שעות

כמה עולה דוד חשמל לשעה? – לא רק המחיר

ראינו כמה עולה דוד חשמל לשעה, אבל אם הבעיה הייתה רק במחיר אז היינו אומרים ניחא. העניין הוא שלדוד מים יש שורה ארוכה של בעיות שהופכות את השימוש בו ללא נוח, ויחד עם המחיר הגבוה זה גם לא משתלם.

צריך להדליק את הדוד מראש

זה קצת מבאס להגיע הביתה ולרצות להיכנס למקלחת, אבל מה – צריך להדליק את הדוד למשך שעה לפחות כדי להנות ממקלחת חמה באורך סביר. זה מבזבז זמן ומגביל אותנו באופן משמעותי: כך למשל קשה מאוד לתכנן את הזמן כשרוצים למשל להתקלח בבוקר לפני העבודה, וצריך לקום שעה לפני כדי להדליק את הדוד.

מים נגמרים באמצע השימוש

לפעמים אנחנו מדליקים את הדוד למשך זמן שנראה לנו מספק, אך אם הוא באמת מספיק זה סיפור אחר לחלוטין. יוצא ללא מעט אנשים להיכנס למקלחת, ואחרי כמה דקות נגמרים המים החמים. זוהי בעיה מוכרת במיוחד בבתים של משפחות או שותפים, כאשר אחד מבני הבית מתקלח ולמי שאחריו לא נותרים מים חמים.

מחמם מים בגז – המענה לבעיות של הדוד החשמלי

החדשות הטובות הן שכיום קיימות טכנולוגיות חדשניות יותר מהדוד החשמלי המסורתי שמאפשרות לנו ליהנות ממים חמים בכל זמן, ללא הגבלה ובמחיר שפוי – כך שלא משנה כמה עולה דוד חשמל לשעה. הכירו את מחמם המים בגז שהוא הפתרון הבטיחותי והמתקדם שקיים כיום לחימום מים מהיר.

מדובר למעשה בטכנולוגיה המבוססת על חיישן חכם המופעל בכל פעם שנפתח ברז בבית ומפעיל להבה עוצמתית המחממת את הצנרת, שבתורה מחממת את המים שעוברים מסלול ארוך בשל מבנה הצנרת המיוחד ומתחממים בדרך ליציאה.

מחמם מים בגז
מחמם מים בגז מאפשר ליהנות משלושה יתרונות חשובים בהשוואה לדוד חשמלי:

זמינות מים מיידית

אין צורך להפעיל שום דבר לפני שאנחנו פותחים את הברז – פשוט לפתוח את הברז ויוצאים מים חמים.

מים ללא הגבלה

נגמרים לכם המים באמצע המקלחת? זוהי בעיה שלא תזכרו עם מחמם מים מיידי בגז. אין מגבלה של מים חמים, שכן החימום מופעל בכל פעם שפותחים את הברז ומחמם באופן מהיר ואפקטיבי במיוחד את המים שיוצאים.

עלויות

בניגוד לדוד רגיל, בו אתם מחממים מראש מיכל (דוד) בנפח של 80 – 200 ליטר ומשלמים בכל זמן שהדוד דולק רק בשביל כמה דקות של מקלחת חמה. עם מחמם מים בגז מהיר באמצעות חיישן חכם אתם משלמים על השימוש בפועל, רק בזמן שהברז פתוח והמים זורמים ובכך אתם חוסכים המון כסף.

שאלות נוספות (נפוצות וחשובות)

למה צריך מידי פעם לנקות את הקולטים?

בגלל הצטברות של אבנית במערכת מומלץ פעם בחצי שנה- שנה לפתוח את אחד הצינורות שמובילים את המים לקולט ופשוט לתת למים לזרום. אם תקפידו לעשות זאת הקולט יכול להחזיק גם 10- 15 שנים ויותר.
בנוסף לא יזיק לעלות לגג עם ספריי חלונות וסמרטוט ולנקות זכוכית הקולטים אחת ל3 חודשים.

דוד מטפטף, מתי זה תקין ומתי לא?

יש חלק שמותקן בדוד שהוא נקרא שסתום ביטחון. שיש לחץ של מים חמים וכדי שהדוד לא יעבוד בלחצים גבוהים התפקיד של השסתום לשחרר את הלחץ על-ידי טפטוף מים ואז להפסיק.
אם אתם רואים שנזילה לא משסתום הביטחון אלא מאחד החיבורים שמתחברים לדוד או לקולט זה לא תקין ורוב הסיכויים שתצטרכו להחליף את אותו חיבור.

כמה מילים אחרונות

החורף הישראלי אמנם קצר, אך כפי שאנחנו יודעים היטב הוא יכול להיות לפעמים לא נעים וקר וגשום מאוד. ביום חורפי ואפור כל מה שאנחנו רוצים זה להיכנס למלחת חמה, אך לשם כך יש להדליק את הדוד החשמלי למשך מי יודע כמה זמן. בסוף החודש אנחנו גם מקבלים חשבון חשמל מנופח, בו הדוד החשמלי משחק תפקיד מרכזי. אז כמה עולה דוד חשמל לשעה, והאם יש אלטרנטיבות זולות וטובות יותר?

תוכן עניינים
ליצירת קשר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899-144

מחמם חשמלי

רגע...לפני שאתם ממשיכים,

מעוניינים לשמוע על המחמם המהיר?

השאירו פרטים לקבלת הצעה אטרקטיבית!

או התקשרו לטלפון 077-5712946
שעות פעילות א' עד ה' 9:00-17:00
דילוג לתוכן