כמה עולה מחמם מים בגז?

כמה עולה מחמם מים בגז

אז מי בכלל צריך מחמם מים בגז? התשובה היא – כמעט כל אחד! אנשים פרטיים, משרדים רבים, בתי ספר, חדרי כושר, בריכות ציבוריות ומרחבים ציבוריים אחרים. מחמם מים בגז מעניק אספקת מים חמים ישירות מהברז, כך שלא יהיה לכם צורך שוב פעם להתעצבן כשהמים החמים נגמרים במקלחת – תוך חיסכון מרבי בחשמל ובגז!

בעיקרון, זו שאלה כללית מדי, קצת כמו לשאול – כמה עולה רכב? והתשובה לכך היא מורכבת ותלויה בגורמים רבים. ברוב המקרים, העלות הממוצעת של מחמם מים בגז היא בין 3,200 ש"ח ל-4,000 ש"ח.

מחממי מים בגז מגיעים במגוון רחב של עיצובים וסגנונות שונים – הם יכולים להיות מותקנים בחוץ (על הגג) או בבית וניתן להסוות אותם עם עיצוב פונקציונאלי ואטרקטיבי במיוחד. הודות ליתרונות הגדולים שהוא מציע, בישראל, יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין מחמם מים מהיר בגז. אבל כמה זה עולה? מה זה כולל ומה חשוב לקחת בחשבון? כל התשובות לשאלות החשובות הללו במאמר הבא שלפניכם. בואו נתחיל!

כמה עולה מחמם מים מהיר בגז?

הפרמטרים החשובים שמשפיעים על המחיר הסופי:

  • גודל מחמם המים מחממי מים בגז יכולים להגיע במגוון גדלים, לרוב הם נעים בין 12 ל25 ליטר לדקה. אם אתם רוכשים לצורך שימוש פרטי (כלומר, לבית שלכם) ככל הנראה תצטרכו מכשיר בהספק של 17 ליטר לדקה לפחות. כמובן שההספק יהיה תלוי בכמה נפשות יש בבית, האם יש כמה קומות ועוד.
  • מפרט טכני – כמו בכל מכשיר, גם במחמם מים מהיר בגז יש רכיבים טכניים מסוימים שיכולים להשפיע על המחיר. לצורך העניין – אם תקנו מחמם מים בגז עם מבער מודולרי או עם שלט רחוק שמאפשר לקבוע טמפרטורה, אז תצטרכו לשלם הרבה יותר כסף (יחד עם זאת, אתם תחסכו יותר בצריכת הגז).
  • מאיזה מותג אתם רוכשים? – כיום בישראל יש מספר חברות מהם תוכלו לקנות מחמם מים מהיר בגז, בין המותגים המובילים תוכלו לבדוק ביונקרס, רינאי וגם מותגים חדשניים יותר כמו וולקנו ופלומה. הרבה אנשים מתלבטים מאיזה חברה כדאי לרכוש – אם זה עניין של מחיר, אתם תגלו שלרוב מותגים חדשים יותר מציעים מחירים הרבה יותר אטרקטיביים, יחד עם זאת – חברות וותיקות מגיעות עם ניסיון רב יותר ולכן אנחנו ממליצים לכם להיצמד אליהן.

ניתן להזמין מחמם מים מהיר בחנות אונליין או לקנות דרך חברת גז, יחד עם זאת – שימו לב שאת ההתקנה חייב לבצע איש מקצוע. מדובר כאן בבטיחות שלכם – גם אם אתם מגדירים את עצמכם כ "הנדימן שעושה הכל" אל תעמידו את משפחתכם בסיכון.

כמה עולה להתקין מחמם מים בגז?

גם כאן התשובה לשאלה הזו תלויה בגורמים רבים. האם זאת התקנה בסיסית של החלפה של מכשיר קיים או התקנה חדשה ונדרשת גם התקנת תשתית במקום?

התקנה בסיסית, ללא עלות מחמם המים וללא עבודות תשתית, עולה כ 750 ש"ח בממוצע. (כמובן שזה עשוי להשתנות ממתקין למתקין). שימו לב – אם זו פעם הראשונה שאתם מתקינים חמם מים מהיר בגז, ככל הנראה אתם תצטרכו להתקין גם תשתית, מה שעשוי לייקר את ההתקנה באופן משמעותי. התקנת תשתית למחמם מים בגז, 4 מטר צינור ועד 6 מטר צינור גז עשויה לעלות בין 750 ש"ח ל-2,000 ש"ח בממוצע, זה כמובן יהיה תלוי בתנאים שבבית/בעסק שלכם. החיבור שמתבצע יהיה לתשתית הגז, המים והחשמל שלכם.

מה עוד משפיע על המחיר של חמם מים בגז?

כן, עוד לא סיימנו. יש עוד כמה דברים שיכולים להשפיע על המחיר של חמם מים בגז. אבל תסירו דאגה מלבכם, אנחנו הולכים לדבר על כל אחד מהגורמים הללו:

  • מיקום לא נגיש – אם אתם הולכים לאתגר את המתקין שלכם עם מיקום לא נגיש במיוחד, כמו במקומות מסתור, אז סביר להניח שזה יהפוך את העבודה של המתקין לקצת יותר מסובכת והוא עשוי לגבות מכם תוספת תשלום.
  • עבודה בגובה – לפעמים אין תמיד מקום לחמם מים בגז בבית, במצב הזה הטכנאי שלכם יצטרך להתקין אותו מבחוץ ואם אתם גרים בבניין רב קומה, גם כאן ההתקנה הופכת למורכבת למדי מה שעשוי לייקר משמעותית את המחיר. לעומת זאת, אם הטכנאי יתקין את המערכת מחוץ לבית אך בתור הבניין, זה לא ישפיע על המחיר.
  • עבודות חציבה – אם אתם רוצים להצניע את הצנרת של הגז בתוך הקירות, הדבר ידרוש עבודה נוספת מהמתקין שלכם מה שיכול לייקר את ההתקנה.
  • קידוחי ארובה – אם אין לכם ארובה קיימת בבית קחו בחשבון שתצטרכו להתקין כזו בנפרד, לרוב קידוח ארובה עולה סביב ה 300-500 ש"ח.

כמה עולה להשתמש במחמם מים בגז – האם זה באמת משפיע על החיסכון?

אז החלטתם שאתם קונים מחמם מים מהיר, ביצעתם התקנה ועכשיו אתם סוף סוף יכולים ליהנות מאיכות חיים חדשה ומים חמים כל הזמן – בלי קשר למזג אוויר או שכחתם או זכרתם להדליק את הדוד. אז כמה זה כל התענוג הזה הולך לעלות לכם בהמשך?

כפי שאתם בוודאי יודעים, מחיר הגז משתנה כל הזמן וכמובן שזה תלוי גם בחברה, במיקום בארץ אך בגדול – הוא עולה בין 10-30 ש"ח לקוב. כמובן שאם אתם רוצים לדעת מה המחיר המדויק במקרה שלכם, תוכלו תמיד להיכנס למחשבון השוואת מחירי גז בישול (גפ"מ) לצרכן הביתי באתר משרד האנרגיה ולבדוק לפי האזור שלכם. אם אתם לא מהאנשים שמתקלחים במשך שעות, מקלחת ממוצעת לוקח לרוב 10 דקות, שזה משהו כמו 0.13 קוב גז, מה שאומר שזה יעלה לכם בין 1 ל-4 ש"ח.

חשוב להדגיש, שלמרות שההתקנה הראשונית עשויה להיות השקעה (והיא לא תמיד זולה), בסופו של דבר זו החלטה משתלמת מאוד שתוכל לחסוך לכם הרבה כסף בהמשך.

כמעט סיימנו! אנחנו מקווים שהמאמר הזה נתן לכם פחות או יותר מושג לגבי כמה חמם מים הולך לעלות לכם. אם יש לכם עוד שאלות או שאתם רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד – אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ואנחנו נדאג לחזור אליכם בהקדם! 😊

תוכן עניינים
ליצירת קשר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899-144

דילוג לתוכן