מחמם מים בגז

אישה מתקלחת במים חמים

פעם נוספת שנגמרו לכם המים החמים? או שאולי היום לא היה יום שמשי וחשבון החשמל מתחיל להרקיע – אחרי הכול, דוד שמש הפך מזמן לפתרון חימום בעייתי ומיושן וזו בדיוק הסיבה שאתם חושבים להתקדם לחימום מים בגז. אך שאלות רבות עוצרות אתכם וספקות שונים מקננים בכם: עלויות השימוש, צריכת הגז ואפילו סכנת דליפה מעכבים אתכם מלעשות הצעד הזה. במאמר הבא נעמוד על כל היתרונות, החסרונות וכל מה שאתם צריכים לדעת על מחמם מים בגז. בואו נתחיל 😊

בזמן האחרון חלה מהפכה בעולם חימום המים לצריכה הביתית. דודי החשמל והשמש המוכרים והידועים משרתים אותנו נאמנה מאז שנות ה-50. כמעט כל משק בית בישראל החזיק באחד ונראה כי כולם היו מרוצים: בימי השמש החמים הרבים המאפיינים את מדינת ישראל החמימה כולנו היינו נהנים ממים חמים במשך רוב שעות היממה, הודות לדוד שמש שהיה דואג לחמם את המים באופן החסכוני והירוק ביותר. בימי החורף היינו מדליקים את הדוד (הבוילר – מיכל מים המכיל גוף חימום ומחמם את המים באמצעות אנרגיה חשמלית), ממתינים וכעבור זמן מה יש לנו מים חמים. 

השיטות האלו נחשבות ישנות, לא יעילות ולא חסכוניות. במרוצת השנים הצטברו עוד ועוד תלונות ובעיות המאפיינות את דודי השמש והחשמל: מים קרים בחורף, חשבון חשמל גבוה, משך הזמן שלוקח למים להתחמם, המים נגמרים באמצע המקלחת ועוד..

אז על מה אנחנו מדברים?

אחד הפתרונות המסקרנים והנפוצים שצברו תאוצה בזמן האחרון אלו מערכות לחימום מים באמצעות גז. למעשה, לא מדובר בטכנולוגיה אחת – חימום מים בגז הוא מונח המאגד בתוכו את כל השיטות השונות לחימום מים באמצעות גז, כאשר השיטה הנפוצה והעיקרית היא שימוש במחמם מים מהיר הפועל באמצעות חיישן, מבער וצינור נחושת. מלבד מחמם מים מהיר קיימות עוד שתי שיטות – אם כי נפוצות פחות – לחימום מים באמצעות גז: 

השיטה הראשונה היא דוד אגירה. דוד אגירה דומה באופן פעולתו לדוד חשמלי כאשר ההבדל ביניהם הוא שחימום המים נעשה באמצעות מבער גז ולא באמצעות חשמל.

השיטה השנייה היא תנור הסקה המשלב טכנולוגיית חימום בגז ובחשמל. התנור מופעל באמצעות גז, ומשאבת מים המותקנת בתוכו מספקת את המים למערכת ההסקה ומשם לברזים.

מחמם מים בגז חוות דעת

לנוחותכם, ערכנו סקירה קצרה הממצה את היתרונות והחסרונות המרכזיים של מחמם מים מהיר בגז בהשוואה לדוד חשמלי מסורתי. כמובן שלא מדובר בתורה מסיני – ייתכן מאוד שמשקי בית מסוימים, בעלי צרכים שונים ומשאבים שונים לא יסכימו עם הנאמר, אולם המכנה המשותף הרחב ביותר נמצא לנגד עינינו.

יתרונות מחמם מים בגז

חסרונות מחמם מים בגז

מחיר משתלם: עקב אופן שימוש שונה מדוד חשמלי, שבו אתם משלמים אך ורק על הגז שאתם משתמשים מהשנייה שפתחתם את המים החמים ועד שסגרתם אותם – אתם למעשה חוסכים.

 עלות התקנה גבוהה: עלות ההתקנה הראשונית של מערכת חימום מים בגז נחשבת ליקרה ומורכבת ומחייבת את התאמת התשתית הביתית למערכת הגז החדשה.

נוחות: אין יותר להדליק את הבוילר שעה מראש, אפשר להיכנס למקלחת בכל זמן, באופן ספונטני וללא צורך בהמתנה. כמו כן המים החמים לעולם לא נגמרים.

זרם חלש יותר: לעתים קורה שהמעבר למערכת מים מחליש במידה מה את זרם המים, ויש לקחת את זה בחשבון.

מקלה על מערכת החשמל: בבתים ישנים בעיקר, הדבר נפוץ שכאשר הדוד החשמלי דולק נוצר עומס על מערכת החשמל ולא פעם נוצרת הפסקת חשמל. מחמם מים בגז מנטרל את הבעיה הזאת.

סכנת דליפה: עקב בעירת הגז האינטנסיבית המתרחשת בכל הפעלת מים חמים, ועל כן ההתקנה חייבת להיעשות במקצועיות ועל ידי טכנאי שהוסמך לכך. כמו כן חל חיוב לבצע בדיקות תקופתיות למערכת הגז לצמצום ומניעת סכנות אלו.

מחמם מים בגז מומלץ

שוק מחממי המים החמים לגז נשלט על ידי רינאי במשך עשרות שנים. מחממי המים בגז זמינים בגדלים רבים, עם תכונות מתקדמות המאפשרות לבעלי בתים לשלוט באופן קבוע בטמפרטורת המים במשך כל החורף ללא דאגות. Rinnai היא חברה יפנית שנוסדה בשנת 1956, היא מייצרת סוגים שונים של ציוד חימום למגורים ולתעשייה ומשווקת בישראל על ידי חברת פזגז.

ההמלצה שלנו: מחמם מים בגז Rinnai מדגם 17e – התקנה חיצונית, המיועד לעד 2 מקלחות בו זמנית. רינאי מחמם מים בגז יפני מגיע בעיצוב חדיש עם שלט דיגיטלי, יכולת לעבוד בתאום עם דוד השמש הקיים ולהערכתנו בחורף הקרוב יהיה הלהיט בקרב צרכנים המחפשים דרכים חדשות להתחמם בחודשי החורף!

מחמם מים בגז

מחמם מים חשמלי – כדאי להכיר

שיטה חדשנית נוספת לחימום מים מהיר היא באמצעות מחמם מים חשמלי. מחמם מים ביתי שהוא אלטרנטיבה מעולה הפועלת באמצעות חשמל. ההתקנה פשוטה ולא נדרשת התאמה לתשתית הגז הביתית או לספק הגז. מחמם המים פועל על ידי חימום סלילי הצינור המוקפים במים קרים וכך מחמם את המים הקרים שמסביב ומזרים מים חמים לברזים באופן מיידי. המשמעות היא שתמיד יש מספיק מים חמים לכולם בבית, לא משנה כמה אנשים רוצים להתקלח בו זמנית!

חברת KOSPEL האירופאית מייצרת מחממי מים בחשמל כבר למעלה מ-30 שנה והיא המפתחת של מחמם המים לדירה HIT1 המשווק בארץ על ידי מספר חברות. מחמם מים בקצב ספיקה של 15-18 ליטר לדקה וצריכת אנרגיה נמוכה באופן משמעותי ביחס לדוד החשמלי (בוילר) ולמחממים הפועלים בגז.

מחמם מים מהיר – הפתרון המושלם

כאמור, מחמם מים מהיר הוא הפתרון הנפוץ והאטרקטיבי יותר מבין השלושה. בין השאר בזכות נוחות הפעלה ומהירות חימום גבוהים יותר. שיטת הפעולה של מחמם מים מהיר היא די פשוטה למעשה: כאשר אנו מפעילים את המים החמים בברז חיישן ייעודי מזהה זאת ובתורו מדליק מצת חשמלי. בדיוק כמו מצת בכיריים הביתיות, המצת מדליק את מבערי הגז המחוברים למערכת הגז הביתית. מעל למבערים עובר צינור נחושת שמעביר את המים החמים לברזים שלנו. צינור הנחושת מתחמם במהירות גבוהה – עקב מוליכות חום גבוהה המאפיינת את הנחושת, תוך שניות ספורות – וכך אנו מקבלים מים חמים לברזים שלנו. 

היתרון הגדול במחמם מים בגז הוא שהמים החמים לעולם אינם נגמרים: כל עוד הברז נשאר פתוח על מים חמים, המבערים עובדים וממשיכים לחמם את המים החדשים. 

חימום מים בגז – העלויות

כמה עולה מחמם מים בגז? כמו בכל תחום בעולם, גם כאן נושא העלויות משחק תפקיד מהותי. כדי לחשב את עלויות השימוש בחימום מים באמצעות מערכת גז בהשוואה לדוד חשמלי ולבדוק מה יהיה לנו יותר משתלם, עלינו להכניס כמה גורמים למשוואה, והם עלויות ההתקנה, מחירי הגז, משך הזמן שאנו מתקלחים ועוד. ננסה לפשט ולהבהיר את העניין ככל הניתן ולספק לכם את הנתונים המדויקים ביותר, כדי שאתם תבדקו, תבררו ותחליטו בעצמכם האם מדובר בפתרון משתלם עבורכם.

ובכן, נכון לכתיבת שורות אלו העלות הממוצעת של הדלקת דוד חשמלי למשך שעה שלמה היא 1.35 ש"ח. המחיר הממוצע אינו קבוע, כמובן, ומשתנה לפי נפח הדוד, הספק גוף החימום, הימצאות או היעדרות של מאיץ לדוד ותעריפי החשמל המשתנים מעת לעת. יוצא שבממוצע, בימי החורף שהדוד החשמלי נדלק כשעתיים-שלוש ביום, אנו נשלם בין 4 ל-6 שקלים ליום.

עלויות השימוש בגז שונות לחלוטין. אנחנו לא מדליקים את המבער שעה לפני המקלחת, אלא אך ורק במקביל למקלחת. כלומר, זמן השימוש בגז הוא בדיוק הזמן שלוקח לנו להתקלח. חישוב מדויק של השימוש בגז הוא אינדיבידואלי: בניגוד לחברת החשמל, שהיא היחידה בארץ – קיימות לא מעט חברות המספקות גז, ולכל אחת תעריף משלה ותנאים משלה. עם זאת, העלות משתנה בין עשרה שקלים לקוב גז ועד שלושים שקלים לקוב גז. אם, נניח, שהממוצע עומד על 20 שקלים לכל קוב, וזמן מקלחת ממוצע עומד על עשר דקות, השוות ל0.14 קוב גז בקירוב – נגיע למחיר ממוצע של 2.80 ש"ח למקלחת.

מידע מעודכן והשוואות בין מחירי ספקי הגז בישראל, ניתן למצוא במחשבון משרד האנרגיה.

גרף מחירי הגז

אז איך לבחור את מחמם המים המתאים לי?

בעקבות הביקוש האדיר למחממי מים באמצעות גז, השוק רווי בעשרות סוגים של מחממי מים כאלו המיוצרים בסין, אירופה, יפן, טורקיה ומדינות נוספות. לכל יצרן המוניטין, האמינות והאיכויות שלו. חשוב לבדוק ולברר היטב לפני שאתם רוכשים מחמם מים. זכרו: השימוש בגז נחשב למסוכן, טמפרטורות העבודה גבוהות ולא פעם המכשיר מותקן בחוץ באופן כזה שהוא חשוף לפגעי מזג האוויר. כאן מתעורר הצורך לרכוש מחמם מים איכותי, אמין ועמיד לאורך זמן העומד בתקנים האירופאים והישראלים המחמירים.

כמו כן, פרמטר נוסף אותו חשוב לבחון מעבר ליצרן הוא החברה המשווקת את המכשיר: אחרי הכל, מלאכת ההתקנה, האחריות והשירות לטווח הארוך נמצאים תחת אחריותה. במילים אחרות, חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין.

איפה הכי מומלץ לרכוש מחמם מים בגז?

בעיקרון, חברות הגז הן המשווקות והיבואניות הגדולות ביותר של מחממי מים בגז. במקרים רבים חברות הגז אף מעניקות שירותי התקנת מחמם מים בגז, תחזוקה ואחריות למחממי המים. כיום השוק מציע מגוון מותגים כמו רינאי, פלומה, נוריץ, יונקרס ועוד חברות מובילות. ההמלצה הרווחת היא להיצמד לחברות ותיקות ובעלות מוניטין גבוה, שם הסיכוי לקבל שירות אמין והתקנה מקצועית ובטוחה – גדל. 

כמו כן, לפני הרכישה חשוב לברר את הצרכים הספציפיים שלכם ולאמוד פחות או יותר, את מידת ההספק הרצויה והגודל המתאים של המחמם, שכן מדובר בהבדלי עלויות משמעותיים.

כבר לא טכנולוגית בוסר

כאמור, מחמם מים בגז הופיע אצלנו כבר לפני מספר שנים, ואיתו הגיעו החששות: מחיר הגז, הסכנות השונות והבזבוז של האנרגיה הסולארית של דוד השמש. לאמיתו של דבר, בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות במחממי המים בגז והדגמים החדשים נותנים מענה הולם לכל אותן הבעיות.

עלות הגז יקרה

רבים חוששים שהחיסכון בצריכת החשמל יגיע על חשבון צריכת גז גבוהה ובזבזנית. למעשה, מחממי מים מודרניים בנויים באופן כזה שחוסך לכם בצריכת הגז: תרמוסטט ייעודי המווסת את עוצמת המבערים עד להגעה לטמפרטורה הרצויה ואפשרויות לחיבור הצנרת לדוד השמש, מאפשרים חיסכון מירבי בצריכת הגז.

שאלות נוספות (נפוצות וחשובות)

האם מחמם מים בגז בטיחותי?

החשש מפני דליפת גז או התלקחות מובן ולגיטימי, אך בשנים האחרונות אנו עדים לדגמים המכילים מערכות הגנה מתקדמות המעניקות בטיחות מירבית. מחמם מים חדשני יכיל חיישנים ייעודיים המזהים דליפות גז ותפקידם יהיה לסגור באופן מיידי את זרימת הגז בכל פעם שמתעורר חשש לדליפה.

מחמם מים בגז טמפרטורה מומלצת

מחממי מים בגז מיועדים לפעול בטמפרטורה מסוימת. כאשר טמפרטורת המים גבוהה מדי היא מסוכנת ועלולה לגרום לכוויות בעור, לכן הטמפרטורה המומלצת עבור מחמם מים בגז היא עד 50 מעלות ( 50°C). זה נחשב לאיזון המושלם בין יעילות ובטיחות.

כמה מילים אחרונות

מחמם מים בגז נחשב לפיתרון נפוץ ומבוקש הצובר תאוצה רבה בימים אלו בישראל.  עלות התקנתו אמנם נחשבת ליקרה יחסית לדוד חשמלי, אך לטווח הארוך – מדובר בחיסכון כספי.

אם גם אתם רוצים לחסוך יותר כסף וליהנות מאיכות חיים חדשה – מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ואנחנו נדאג לחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר משתלמת!

תוכן עניינים
ליצירת קשר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899-144

דילוג לתוכן