מחמם מים מיידי: השוואה מקיפה

אישה מתקלחת

למחמם המים המסורתי, מה שאנו מכירים כדוד חימום (בוילר), קיימות כיום שתי אלטרנטיבות טובות ויעילות. מחמם מים בגז ומחמם מים חשמלי. אלו מספקים מים חמים לפי דרישה וצורך ולא מאחסנים אותם במיכל בדומה לדוד. במאמר זה נשווה בין היתרונות והחסרונות של מחממי מים מיידים בגז ומחממי מים מיידיים חשמליים, וכן נציע טיפים כיצד לבחור את הגודל והסוג המתאימים לצרכים שלך.

מחמם מים מיידי בגז: יתרונות וחסרונות

מחממי מים מיידים בגז הינם מוצרים וותיקים בשוק הישראלי והם משתמשים בגז בישול כדי לחמם את מים על פי דרישה. למחממים אלו ישנן מספר יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון.

יתרון מרכזי אחד של מחממי מים מיידים בגז הוא המהירות שלהם. הם יכולים לייצר מים חמים במהירות ובכמות גדולה, מה שהופך אותם לבחירה טובה עבור משקי בית עם ביקוש גבוה למים חמים (מספר מקלחות במקביל). הם גם נוטים להיות חסכוניים יותר לתפעול מאשר מחממי מים מיידיים חשמליים, במיוחד בזמנים שבהם מחירי הגז נמוך.

עם זאת, ישנם גם כמה חסרונות למחממי מים מיידיים בגז:

  • העלות הראשונית יכולה להיות גבוהה יותר מדוד חימום (בוליר) הקיים.
  • מחממים אלו דורשים קו גז ייעודי ומערכת אוורור, מה שיכול להוות תהליך התקנה יקר.

מחמם מים בגז מומלץ

ההמלצה שלנו – מחמם מים בגז של רינאי (Rinnai). מחמם מים אמין, קל להתקנה ולתחזוקה. מכשיר חדשני המיוצר ביפן ומאושר בארץ על ידי מכון התקנים. יכול לעבוד בסנכרון עם דוד השמש הקיים ויכול לספק מים חמים ל 2 מקלחות במקביל.

מחממי מים מיידיים חשמליים: יתרונות וחסרונות

אחד היתרונות העיקריים של מחממי מים מיידיים חשמליים, הוא היעילות האנרגטית שלהם. מכיוון שהם מחממים מים בעת הצורך, הם לא מבזבזים אנרגיה בשמירה על מיכל מים חם. הדבר יכול להביא לחיסכון משמעותי באנרגיה, במיוחד במשקי בית עם ביקוש נמוך למים חמים. למחממי מים מיידיים חשמליים בניגוד למחממי מים המונעים בגז לא קיימת פליטת פחמן, מה שיכול להוות יתרון עבור צרכנים בעלי מודעות סביבתית גבוהה.

עם זאת, ישנם גם כמה חסרונות למחממי מים מיידיים חשמליים:

  • תשתית חשמל מתאימה – מחממי מים מיידיים חשמליים דורשים שזרם החשמל לבית יהיה תלת פאזי ובנוסף יש להכין מעגל חשמלי ייעודי עם מפסק אוטומטי (מאמ"ת) ומפסק פקט (OFF/ON), הכנות שמייקרות את עלות ההתקנה.
  • מחממי מים מיידיים חשמליים עשויים שלא להתאים למשקי בית עם ביקוש גבוה למים חמים (מספר מקלחות במקביל), מכיוון שהם לא יוכלו להפיק מים חמים מספיק מהר בכדי לעמוד בביקוש.

מחמם מים חשמלי חד פאזי

מחמם מים חשמלי חד פאזי הוא מכשיר ביתי סטנדרטי המחמם מים לכיור או למקלחת. אין לו מיכל אגירה וגם הוא מחמם את המים לפי דרישה. החיסרון הגדול במחמם מסוג זה הוא שלוקח יותר זמן לחמם את המים, זרם המים נחלש מעט ויש טוענים גם שהוא לא מספיק מחמם את המים בחורף.

מחמם מים חשמלי מומלץ

ההמלצה שלנו – מחמם מים חשמלי של חברת KOSPEL, מחמם מים חשמלי קל להתקנה ולתחזוקה. מכשיר חדשני המיוצר באירופה ומאושר בארץ על ידי מכון התקנים, אינו דורש חיבור לגז ולא זקוק למערכות אוורור.

מחמם מים חשמלי לכל בית: בחירת הגודל והסוג הנכונים

ישנם סוגים שונים של מחממי מים מיידיים שיש לקחת בחשבון, כולל מחממי חימום נקודתיים ומחממי מים לכל הבית. תנורי חימום לנקודת שימוש הם יחידות קטנות וקומפקטיות שנועדו לספק מים חמים לנקודת שימוש בודדת, כמו כיור או מקלחת. הם בחירה טובה עבור משקי בית עם ביקוש נמוך למים חמים או שטח מוגבל.

מחממי מים לכל הבית, לעומת זאת, הם יחידות גדולות יותר שיכולות לספק מים חמים למספר נקודות שימוש ברחבי הבית. הם בחירה טובה עבור משקי בית עם ביקוש גבוה למים חמים או חדרי אמבטיה מרובים.

לסיכום

ההחלטה האם לרכוש מחמם מים מיידי חשמלי לעומת מחמם מים מיידי בגז, תהיה תלויה בצרכים וההעדפות הספציפיות שלך. מחממי מים מיידיים חשמליים הם בחירה טובה עבור משקי בית עם ביקוש נמוך למים חמים ורצון להתייעלות אנרגטית, בעוד שמחממי מים מיידיים בגז עשויים להתאים יותר למשקי בית עם ביקוש גבוה למים חמים. חשוב לשקול את העלות, השימוש השוטף באנרגיה ודרישות התחזוקה של כל סוג של מחמם מים לפני קבלת החלטה.

אנחנו מזמינים אותך לפנות אלינו לשיחת ייעוץ ללא עלות ולעשות את הצעד הראשון שלך אל עבר חיים נוחים, קלים וטובים יותר.

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899144

* דרוש חיבור חשמל תלת פאזי בבית
דילוג לתוכן