העתקת נקודת גז: המדריך המלא 

העתקת נקודת גז דרושה לעתים בעקבות שיפוצים, שינויים במיקום מכשירי הגז, מטבח חדש, לעיתים גם מסיבות בטיחותיות. כדי להבין את העיקרונות, התהליך והטיפים המומלצים, נסקור את כל הפרטים הנחוצים. 

מהי הזזת נקודת גז?

הזזת נקודת גז היא למעשה הארכת קו הצנרת הקיימת למיקום החדש והתקני ובקצהו יותקן ברז גז לחיבור מכשיר קצה. הארכת הצנרת בין נקודת הגז הישנה לחדשה מתבצעת באמצעות הוספת צינור גז וחיבורו על ידי ריתוך או אביזר מקשר, וכך מועבר הגז מהמקור אל היעד החדש.

מתי הזזת נקודת גז היא נדרשת?

היישומים הראשיים של הזזת נקודת גז הם:

**שיפוצים בבית:** אם אתם משפצים את המטבח ומשנים את מיקום מכשיר הגז, תצטרכו להזיז גם את נקודת הגז, כדי שתוכלו לחבר מכשירי גז שונים כמו כיריים או תנור משולב, גריל גז או מחמם מים לנקודה קרובה ככל האפשר למכשיר ובמיקום נגיש לתפעול הברז.

**השמשת נקודת גז:** אם קניתם מכשיר חדש כמו גריל גז, ויש לכם נקודת גז ישנה שלא נמצאת בשימוש, יש לוודא שהמיקום תקני וגם הברז ובמידת הצורך תוכלו לבצע על ידי טכנאי גז הזזת נקודה ובכך להשמיש אותה. 

**נקודת גז לא תקנית:** על פי החוק, כל בית בישראל מחויב לעבור בדיקת תקינות מערכת הגז כל חמש שנים. אם יתגלה בבדיקה ליקוי של מיקום הברז כמו מרחק בין הברז לשקע חשמל או ברז מעל גובה הלהבות וכדומה, תדרשו לבצע הזזה של נקודת הגז.

טיפים לבטיחות במהלך הזזת נקודת גז

הזזת נקודת גז היא תהליך מסוכן שחייב להתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך . בכדי לוודא שמערכת הגז בטוחה ותקינה.

זכרו את הטיפים הבאים:

1. **וודאו שטכנאי הגז מעביר לכם טופס נורמטיבי** שמאשר שהעבודה בוצעה על ידי טכנאי מוסמך ומפרט בתוכו את השינויים והבדיקות שבוצעו במערכת הגז.

2. **בדקו שצינור הגומי שמתחבר למכשיר הגז הוחלף בעת הבדיקה התקופתית ושהתאריך שלו תואם לשנה הנוכחית.** על כל צינור מוטבע תאריך הייצור שמאפשר לכם לראות בדיוק את החודש והשנה בו הוא יוצר.

תוכן עניינים
ליצירת קשר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899144

שעות פעילות א' עד ה' 9:00-17:00

דילוג לתוכן