חימום תת רצפתי – הנוחות כדרך חיים

רגלים על רצפה חמה

אם גם אתם מחפשים את אמצעי חימום הבית הנעים והטוב ביותר שקיים בימינו, כזה שבאופן חד משמעי יהפוך את כל אורח החיים שלכם להכי נוח שאפשר- מערכת חימום תת רצפתי היא הפתרון האידיאלי עבורכם.

כיום, בזכות הטכנולוגיות המתקדמות והיעילות שמציעות חברות רבות ללקוחותיהן בתחום מערכות הסקה מרכזית תת רצפתית, תוכלו גם לקבל חימום נעים וגם לחסוך משמעותית הן בכספכם והן באנרגיה. תגידו ברוך הבא לאחד המוצרים החמים ביותר בשוק.

אז מה הכוונה במערכת חימום תת רצפתי?

בשנים האחרונות מערכת חימום תת רצפתי כבשה גם את ישראל והחלה לתפוס תאוצה, אחרי הכול – מדובר באחת מפתרונות החימום האיכותיים ביותר ובונוס? פתרון ירוק. אז איך הקסם הזה עובד? חימום תת רצפתי מבוסס על החוק הפיזיקלי שחום מתפשט תמיד כלפי מעלה, אז ברגע שהרצפה היא המקור שמפית חום – הוא יתפזר בכל רחבי החלל וייצור תחושה נעימה, אחידה וחמימה, בלי תחושת מחנק כמו בפתרונות חימום אחרים.

סוגי חימום תת רצפתי

כיום יש 2 פתרונות עיקריים, הראשון הוא חימום תת רצפתי על בסיס מים – והשני על בסיס חשמל. מה שמשותף להן זה שהן מתוקנות מתחת לריצוף, אך לכל אחד מהן יש יתרונות וחסרונות משלה. בכל מקרה, חשוב להדגיש שלא משנה איזה מערכת אתה רוצים – התקנת מערכת חימום תת רצפתי מצריכה תכנון מראש וההתקנה צריכה להיעשות במסגרת בניית בית או לחילופין, במסגרת שיפוץ מאסיבי שיכלול הרמה של הריצוף. 

חימום תת רצפתי חשמלי

מערכת חימום תת רצפתי על בסיס חשמל – מיושמת למעשה על ידי התקנה של גופי חימום חשמליים, מתחת לריצוף, כך שהתוצאה תהיה פיזור חום בצורה אחידה ברחבי כל הבית.

יתרונות חימום תת רצפתי חשמלי

חסרונות חימום תת רצפתי חשמלי

פתרון זול יותר בהשוואה לחימום תת רצפתי על בסיס מים עלות צריכת החשמל תהיה גבוה יותר משמעותית
לא נראה לעין וכתוצאה מכך אסתטי מאוד לוקח זמן עד שמערכת נכנסת לפעולה והבית מתחמם
קל ונוח לתפעול מערכת שצריך להתקין אותה כבר בשלב התכנון של הבית או בשלב שיפוץ הבית
החימום לא מייבש את האוויר  
החימום אחיד בכל הבית  
המערכת שקטה  
תחזוקה מעטה  

חימום תת רצפתי על מים

חימום תת רצפתי על בסיס מים, בנוי ממערכת צינורות בה המים מתחממים וזורמים וכך הבית מתחמם. הצנרת בנויה בצורה ייחודית, מספר שכבות כך שנוצר מצב בו יש זרימה אחידה של מים חמים, ללא נזילות או פיצוצים. מדובר בפתרון חימום הפופולרי ביותר.

יתרונות חימום תת רצפתי מים

חסרונות חימום תת רצפתי מים

החום שנוצר אחיד ונעים ולא מייבש את האוויר המחיר של מערכת חימום תת רצפתי על בסיס מים יקר יותר בהשוואה למערכת החימום התת רצפתי על בסיס חשמל.
קל לתפעול ההתקנה מורכבת יותר בדרך כלל
המחיר החודשי זול באופן משמעותי מערכת שצריך להתקין אותה כבר בשלב התכנון של הבית או בשלב שיפוץ הבית
פתרון ירוק – עושה שימוש באנרגיה מתחדשת  
חימום מהיר בהשוואה למערכת החשמלית  
אין קרינה מגנטית או שדות חשמליים  
מערכת בטוחה מאוד  
פריסת תשתית לחימום תת רצפתי על מים

שאלות נוספות

האם יש חסרונות למערכת חימום תת רצפתי?

כן, יש כמה חסרונות, אך העיקריים זו העובדה שבניגוד למזגן, שיכול לשמש אתכם גם לאקלים חמים וגם קרים, מערכת חימום תת רצפתי יכולה לשמש אתכם רק בימי החורף. חסרון נוסף, זה כל נושא ההתקנה – התקנת מערכת חימום תת רצפתי נחשבת למורכבת יחסית, ואם אתם לא בונים בית חדש, תצטרכו לעשות שיפוץ מאסיבי ולבסוף עלות התקנת המערכת יקרה בהשוואה למערכות חימום אחרות כגון התקנת מזגנים.

כמה עולה חימום תת רצפתי?

עלות השימוש בחימום תת רצפתי על מים בשילוב עם משאבת חום מהווה את פתרון חימום הבית באמצעים הזולים ביותר בהשוואה לכל אמצעי חימום אחר. אנו מחשבים את העלות ב 5 – 7 שקלים עבור כל מטר בית לכל חודש חורף, כלומר עלות החימום של בית בגודל 100 מ"ר ינוע בין 500 שקלים ל 700 שקלים לחודש ללא הפסקה, כתלות בטמפרטורה החיצונית, גודל הבית, מאפייני הבידוד, שטח הרצפה ותנאי החימום של הבית.

כמה עולה חימום תת רצפתי חשמלי?

לצורך ההשוואה, עלות החימום של בית של בגודל 100 מ"ר באמצעות מערכת חימום תת רצפתי חשמלי וכתלות בדרישת הלקוח, מיקום הבית והקומה, המחיר יכול לנוע בין 1600 ל- 2200 שקלים עבור אותו בית, באותו החודש.
מערכת חימום תת רצפתי באמצעות חשמל תהיה זולה יותר בעלות הרכישה שלה לפעמים אפילו חצי מרכישת מערכת חימום באמצעות מים, אולם עלות החימום בחודש עולה כמעט פי 4 מעלות חימום ממערכת תת רצפתי באמצעות מים. במילים פשוטות אחרי 3-4 חורפים ההפרש במחיר השימוש יכסה על ההפרש במחיר רכישת המערכת.

יתרונותיה של מערכת חימום תת רצפתי

חימום זול ומשתלם מערכת תת רצפתית היא בעלות נמוכה משמעותית לעומת חלופות אחרות של חימום מרכזי כגון מערכות מבוססות סולר, גז או נפט. החיסכון הכספי יכול להגיע למעל 50% בהשוואה לחלופות.
בטיחות מוחלטת המים בצנרת אף פעם לא עוברים טמפרטורה של 45 מעלות צלזיוס. עובדה זו הופכת את מערכת החימום התת רצפתי לפתרון חימום מרכזי בטיחותי במיוחד – בהיעדר מגע ישיר עם מקור החום נעלמות סכנות לכוויות או התלקחויות. כמעט ואין סיכון לנזילות.
נעימות מרגיעה עם חימום תת רצפתי, הבית ירגיש לכם כל כך חם, נעים ומזמן, שהרצפה תרגיש חמימה עד כדי כך שתוכלו להלך עליה יחפים.
ללא ייבוש חדרים בחימום עם מזגנים, האוויר מתייבש ובחדר נוצרת אווירת חנק. חימום תת רצפתי עם צנרת מים חמים מתחת לריצוף, משיג את ההיפך – חימום אחיד של כל החלל, מבלי לייבש את האוויר.
אסתטיקה טהורה הרוב המוחלט של המערכת נסתר מהעין. לכן זהו פתרון חימום מרכזי מאוד אסתטי, נעים למראה ואחד שפותח בפניכם דלתות של חופש עיצובי מלא.
ללא תחזוקה או בלאי למול חלופות מבוססות סולר או גז, מערכת חימום תת רצפתי מרכזית המבוססת על משאבת חום וצנרת חדישה, מספקת אמינות מעולה וחסרת תחרות. לא קיים כלל כל צורך בתחזוקה שוטפת למערכת. בהגעת החורף, פשוט מדליקים אותה ונהנים מחימום נעים במיוחד. מערכות אלו גם כמעט ולא סובלות מבלאי או שחיקה (כיוון שאין שריפה של כלום בתהליך החימום) מה שייתן לכם ראש שקט ויהווה לכם אפילו עוד חיסכון כספי.
בקרה נוחה קיימת בפניכם בחירה חופשית בנוגע להיכן תפעילו את החימום התת רצפתי, באיזו טמפרטורה וכל יתר הפרמטרים להתאמה אישית וניהולה היעיל של המערכת שלכם.
המצפון והמצפן מוסרי לגבי איכות הסביבה בבואנו לבחירת פתרונות אנרגטיים, בפרט כשמדובר בחימום, ההיבט האקולוגי הוא קריטי ומשמעותי. אחד היתרונות המהותיים של חימום מרכזי מבוסס משאבת חום וצנרת מים חמים הוא שמדובר בפתרון האקולוגי ביותר והכי יעיל אנרגטית מכל החלופות האחרות. לצד חיסכון משמעותי באנרגיה, היעדר מוחלט של הצורך בשריפת דלקים פוסיליים, היעדר מוחץ בזיהום אוויר ישיר בדומה לתופעה הקשה הנוצרת מקמיני עצים – חיממום תת רצפתי גם מיישם בידוד איכותי המשדרג עוד יותר את היעילות האנרגטית, הכלכלית והאקולוגית של המערכות המעורבות.
חימום תת רצפתי

אז בשורה תחתונה – מה עדיף?

אז מה אפשר להסיק מכל האמור? אומנם ההתקנה של מערכת חימום תת רצפתי על בסיס חשמל זולה ופשוטה יותר – אבל הצריכה של החשמל תהיה גבוהה בהתאם. מערכת חימום תת רצפתי על בסיס מים לעומת זאת, זולה יותר מבחינת צריכה, אבל המחיר של ההתקנה יהיה יקר יותר. יחד עם זאת, חשוב להדגיש את זה שככל הנראה מדובר בפתרון יעיל ונוח הרבה יותר, כך שמדובר בהשקעה בטוחה לטווח הרחוק ובעתיד – זה יאפשר לכם לחסוך כסף רב, כיוון שעלויות יתקזזו לאורך השנים.

כדי להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורכם – תצטרכו לקחת בחשבון גורמים שונים, תקציב הוא אחד מהם. אנו ממליצים להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כדי להגיע לפתרון המדויק ביותר.

בשורה תחתונה, פתרון החימום התת רצפתי מגלם בתוכו יעילות אנרגטית, אמינות חסרת פשרות וחסכוניות שניכרת בהפעלה וגם מבחינה אקולוגית. פתרון חימום מרכזי זה מותאם אישית לתנאים בישראל והוא בטיחותי לחלוטין – חימום יוקרתי ומפנק תחת קורת הגג שלכם.

אז למה להמשיך לחיות בקור?!

הגיע הזמן שלכם להתקדם אל המאה ה-21 ,עם פתרון חימום הבית המושלם!

לייעוץ, הכוונה ופרטים נוספים, פשוט מלאו את הפרטים הבאים – ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי

תוכן עניינים
ליצירת קשר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

או התקשרו לטלפון 054-6899144

שעות פעילות א' עד ה' 9:00-17:00

דילוג לתוכן